Ana içeriğe atla

Heyecanın geçti mi?

 

Ellerine baktı Leyla; terlemişti. Ne zaman heyecanlansa bu sıkıntıyı yaşardı. “Kesin yüzüm de kızarmıştır.” dedi içinden. Sonra ona yaklaşmakta olan bayanı fark etti. Birden içini, sebebini bilmediği garip bir rahatlama kapladı. Belki de kendisine doğru yürürken, kadının ona gülümsemesiydi bu hissi yaşatan. İkisi de birbirlerine aynı anda “Merhaba!” dediler ve gülümsediler. Birbirlerine daha önce gönderdikleri fotoğraftaki kimseler olarak şimdi karşılıklı duruyorlardı.

Nasılsınız Leyla Hanım?

— İyiyim Emine Hanım, siz nasılsınız?

— Ben de iyiyim çok teşekkür ederim. Hazır mısınız?

— Aslında biraz heyecanlıyım. Canan sizin direksiyon eğitimi vermekte oldukça başarılı olduğunuzu ballandıra ballandıra anlatmıştı. Daha önce de eğitim aldım ancak pek başarılı olamadım. Sanki kafamda bir şeyler eksik kalmış gibiydi. Umarım sayenizde bu işi halledebilirim.

— Ben de umarım ki güzel bir eğitim süreci geçiririz Leyla’ cığım. Anladığım kadarı ile teknik olarak bir aracın nasıl kullanılacağı konusunda oldukça bilgin var. Seni zorlayan şey, bu teorik bilgiyi pratiğe dökememekle ilgili değil mi?

— Evet aslında biliyorum, ama işte direksiyonun başına ne zaman geçsem, heyecandan elim ayağıma dolaşıyor.

— Genel olarak aynı problem ile karşılaşıyoruz direksiyon eğitimlerinde. İnsan en iyi bildiği şeyi bile yapamaz oluyor heyecan olduğunda. Hadi gel şimdi araca oturalım ve orada biraz neden heyecanlandığın konusunda konuşalım.

Leyla böyle bir gelişme beklemiyordu. Şimdiye kadar bazen abisi ile bazen babası ile araba kullanma konusunda birkaç girişimi olmuştu. Ama her ikisi ile de sonuç başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Sonrasında babasının direksiyon eğitimi veren bir arkadaşı ile denemiş ama yine tam istediği gibi olmamıştı. Neredeyse arabanın her şeyini biliyordu ama neden bir türlü beceremediğini anlamlandıramıyordu.

 Emine hanım onun bu tedirginliğini fark etmişti. Ona sorular sorarak rahatlamasını sağlamak istiyordu.

— Leyla’ cığım… Sana Leyla’ cığım dememde sakınca yoktur umarım. Sence neden heyecanlanıyorsun?

— Kaza yapmaktan korkuyorum, güzel araba kullanamazsam eleştiriye maruz kalacağımı düşünüyorum. O zaman da daha çok heyecanlanıp strese giriyorum.

— O zaman şuradan başlayalım; Aslında biliyor musun, hepimiz hayatımızın direksiyonunu elimizde tutuyoruz. Ve bazen bir şeyleri biliyor olsak bile işin içerisine duygularımız girdiğinde, işimiz biraz daha zorlaşıyor. İşin içerisine isteklerimiz girdiğinde işimiz yine biraz daha zorlaşıyor. İnsan neden heyecanlanır? Heyecan ne demektir? Öncelikle kavramların anlamını öğrendiğimizde işimiz daha da kolaylaşıyor.

Bazen bazı şeyleri daha yoğun yaşarız. Başka şeye sevindiğimizden daha çok seviniriz. Başka şeye üzüldüğümüzden daha çok üzülürüz. Neden olur bu hiç düşündün mü? Az evvel de dediğim gibi, insanoğlu ne çok şey ister değil mi? Beğenilmek istiyoruz, taktir edilmek istiyoruz, başarılı olmak istiyoruz… Bu liste uzayıp gidiyor… İsteklerimizi karşılayamıyor olmamız bizi daha çok strese sokuyor.

İsteklerimizi yolda karşılaştığımız sis bulutları gibi düşünebiliriz. Bir şeyi çok istediğimizde sis bulutunun içinde buluruz kendimizi. Ne kadar çok sis varsa da o kadar görüş alanımız daralır. Normal farlarla artık önümüzü göremez oluruz. Bunun için ne yaparız? Sis farına ihtiyaç duyarız değil mi? Peki sis farı neyi temsil ediyor?

— …. ?

— İşte sis farları da bizim bilincimiz gibidir. Yolumuzu şaşırmamamızı sağlar. Bu gibi durumlarda, yani heyecanlandığımız durumlarda bir durup düşünmeliyiz. Hangi farla yola devam edeceğimizi belirlemeliyiz.

 — O zaman Emine hocam benim öncelikle, birilerinin benim araba kullanmamı eleştirmesi veya beğenmesini o kadar istemediğimde heyecanım da azalacak. Böylece bilincim açık olduğu için teknik olarak bildiğim şeyleri yapmakta çok da zorlanmayacağım. Çünkü zaten araba kullanmanın yöntemini daha önce biliyordum. Sanırım duygularımı yönetemediğim için de doğru bir davranış sergileyemiyordum. Önemli olan birilerinin beni beğenmesinden, başarısız olduğumda kınanacağımı düşünmekten ziyade, doğru araç kullanabilmek olmalıydı ilk hedefim. Aracı ve yolu tanıyorsam, trafik kurallarını biliyorsam ve en önemlisi nereye gideceğimi biliyorsam… Ki bunları biliyorum… Arabamı da hayatımı da daha rahat yönetebilirim… Çok teşekkür ederim, sanırım anlamlandıramadığım şeyi doldurdunuz.

— Hadi bakalım Leylacığım… Şimdi direksiyon sende… Heyecanın geçti mi?

Yorumlar

  1. Adsız3/01/2024

    Tatlı heyecanlı bir yazı

    YanıtlaSil
  2. Ayşe Nur Varlı3/01/2024

    İnsan duygularını yönetemediğinde hiç bir şey yolunda gitmiyor. Duyguların pasif olması ne kadar kıymetli, ne kadar huzurlu geliyor insana. Kaleminize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  3. Adsız3/01/2024

    Bazı durumlarda harekete geçmeden önce durup bir düşünmek gerekiyor. Neden bunu yaşıyorum? Sorusunu sormak ne çok şeyi değiştiriyormuş meğerse!

    YanıtlaSil
  4. Sebiha3/01/2024

    Önemli bir noktaya dikkat çekilmiş👍🏼 heyecandan bi çok kez saçmaladığım olmuştur:)

    YanıtlaSil
  5. Mehtap3/01/2024

    Kavramların anlamını bilince,süreci yönetebilmek için nasıl sorusuna cevap olması ne güzel.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Adsız3/01/2024

    Güzel anlatıldı teşekkürler ederim ders çikarmak isteyene göre ...

    YanıtlaSil
  7. Adsız3/01/2024

    Ben de heyecanlı bi yapıya sahiptim yaşım ilerlerdikçe daha az heyecanlanmaya başladım demek ki insanların benim hakkımda iyi yada kötü düşünmeleri çok da önemli olmadığına karar verince değişti m çünkü nasıl biri olduğumu biliyorum kendimi daha iyi tanıyınca insanların benim hakkımda ne düşündüğü çok da önemli değil.

    YanıtlaSil
  8. Olaylara farklı açılardan bakmayı sağlayan Deneyimsel Öğreti iyi ki var... Elinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Adsız3/02/2024

    Hayatımında direksiyonu elimdeyken isteklerim benim kontrolümde oluyor o zaman...zıttında da ben onların kontrolünde oluyorum...kaleminize sağlık, çok samimi anlatmış sınız

    YanıtlaSil
  10. Hata yapma korkusuyla heyecanlanıyor insan. Belki de hata yapmamak istiyor. Hiç hata yapmayacağım derken daha çok heyecanlanıyor. Heyecan bana daha çok hata yaptırtıyor. Peki heyecanı nasıl kontrol ederim? Duygu kontrolünü EGO kontrolünü , dolayısıyla hayatın kontrolünü öğrendiğimiz bu eğitimler için deneyimsel tasarım öğretisine Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. İskender3/03/2024

    Harika

    YanıtlaSil
  12. Duygu yönetimini daha iyi yönetmeye ihtiyacimiz gar. Hayatta heyecandan, aceleci, telaslı olmaktan bazen kayıplar yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
  13. Adsız3/04/2024

    Emeğinize sağlık. 👏👏👏

    YanıtlaSil
  14. Neslihan3/04/2024

    Ellerinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  15. Adsız3/04/2024

    Kaleminize sağlık ; ne güzel bir yazı olmuş . Çok eğitici . 👍👏

    YanıtlaSil
  16. Adsız3/04/2024

    İnsanın tek problemi yönetim problemidir. Duygularını yönetebildiğinde insan, hayatını yönetebilir olur..O bilinç açıklığına kavuşabilmek ümidiyle..kaleminize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  17. Bende heyecanım yüzünden ehliyet alamamıştım . Bir defa kalınca tekrar cesaret edemedim. Şimdi tekrar ümitlendim😊👍🏼

    YanıtlaSil
  18. Tuba S.3/06/2024

    Yazınız sayesinde bir cesaret geldi sanki. Neden heyecanlanıyorum? diye düşünürsem sanırım biraz daha sağlıklı hareket edebilirim. Çok teşekkürler yazı için...

    YanıtlaSil
  19. ALTAN YILMAZ3/07/2024

    Heyecan insan hayatında her ne kadar mutlu anların kısa coşkusu olsa da çoğu zaman da hataya düşüren bir duygu olabiliyor. Bu güzel yazı için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  20. Adsız3/07/2024

    Çok güzel anlatmışsiniz emeğinize saglik teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Neden bunu yapmak istiyorum ve yapıyorum ...?
    Bunu yapmanın bana faydası ne?
    Doğru mu?
    Yanlış mı?
    Faydalı - Zararlı mı diye sorunca ve biraz bekleyince bakalım nasıl oluyoruz... 🤔
    Bilincimizin AÇIK, Egomuzun PASIF olmasın dileğiyle...🌸
    Kaleminize sağlık ✍🏼

    YanıtlaSil
  22. Adsız3/07/2024

    elinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  23. Nesrin3/07/2024

    Duygularıma tercüman olmus bir yazı.. ben de ehliyeti zor almıştım. Çok zorlanmistim.. heyecanlarimizin altında neler yatıyor? Bir bilsek...

    YanıtlaSil
  24. Adsız3/07/2024

    İnsan heyecanlandıgında bildiğini bile unutuyor bu çok dogru , duygular devreye girmesi keşke yada duygularımızı iyi yönetebilsek kendimizi bu konuda eğitmeliyiz

    YanıtlaSil
  25. Adsız3/07/2024

    İnsan heyecanlandıgında bildiğini bile unutuyor bu çok dogru , duygular devreye girmesi keşke yada duygularımızı iyi yönetebilsek kendimizi bu konuda eğitmeliyiz

    YanıtlaSil
  26. Adsız3/08/2024

    Güzel yazı ders çıkartmak için güzel bir fırsat..

    YanıtlaSil
  27. Adsız3/13/2024

    Araba metefor hayatım bir çok çıkmazın anlatmada anlamlı bir yer buluyor. Sürekli eleştiriye yargılamaya Küçümseme ye maruz kalmak zamanla insanın iç sesi oluyor. Daha sonra artık kim takdir ederse etsin iç ses buna inanmıyor

    YanıtlaSil
  28. Adsız3/23/2024

    ..çok güzel bir yazı elinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. Adsız3/23/2024

    Tek kelime ile mükemmel ve akıcı bir yazıydı.Okurken kendimden birşeyler buldum.Bence heyecan güzel birşey ama dozunda olmalı…İnsan önce kendini bilmeli ve tanımalı…🌹🌹Emeğinize sağlık sevgilerle❤️❤️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangi Taraftasın?

Bu Taraf… Alışveriş üzerine alışveriş içerisinde, Oradan oraya git gel, Olmadı sanal alemde mağazaları dolaş dur, Bir tıkla sipariş ver,  Al, al, al ama doyma…   Yeni yıl geliyorrrr… Ne kadar da güzel bir zaman… Süsleyelim evlerimizi, bahçemizi, ah bir de kapımızı, Yılbaşı ağacı olmadan olmaz, Üzerinde en güzel süslemelerle… Sokaklar da süslensin, meydanlar, alışveriş merkezleri… Her yer ışıl ışıl olsun,  Sonra bol bol fotoğraflarımız olsun, Her birinde gülümseyen yüzlerimizle pozlar verelim,  Çok önemsediğimiz anılarımıza bir yenisini ekleyelim… Arka fonlara en süslü olanı seçelim… Aaa hediyeler… Onları unutmak olur mu?  Hepsini süslediğimiz ağacın altına dizelim…  En güzel paketleri yaptıralım.  Veee heyecanlı bir bekleyişten sonra,  Yeni yıl sabahı hepsini açalım… Mutlu olalım, hep mutlu…   O akşam evde mi olsak, dışarıda mı? Sonuçta yılın en önemli akşamı,  Çok özel olmalı her şey…  Belki evde kutlanır, sofrada her çeşit meze ve hindiler, mumlar, tatlılar, kuruyemişler… Belki bir o

Affet Bizi Çocuk

Şehitlerle Yeryüzü Bir…  Bayrağını dalgalandıramayan ülke… Her yer o bayrak şimdi! Her yer kırmızı ve yeşil… Her ülkede bir hareket var; amaç belli hedef belli… Kırmızı ve yeşil bir bayrak dalgalanıyor… Her ırk ve milletin elinde sağa sola kıvrılıyor…  Kırmızı ve yeşil renklerle tüm ülkeler bezendi birbirine… Çocuk, genç ve yaşlı bir arada… İnsan olan bir arada bayrakları bir, Yürüyor, yürüyor insan için, insanlık için, mahsun için… Bir yerde ki savaş, her yerde barış oldu! Yeryüzü tek bayrak oldu,  Yeryüzü ilk defa hem fikir oldu! Dil, ırk, renk ayırmadan… Çünkü orada savaş yok…  Savaş yok! Çocuklarla, Hastalarla, Hastahanelerle, Bebeklerle, Sivillerle yeryüzü hiç savaşmadı… Savaş yok! Saldırganın cinsi türü belli değil, yabancı yeryüzüne… Saldırı hayret verecek kadar farklı yeryüzüne, Bir taraf farklı insanlıktan uzaklıkta…  Ve… Yeryüzü merak etti bayrağın insanlarını,  Yeryüzü hayran kaldı bayrağın insanına, sağlam duruşuna! Hayranlığı merakına sebep oldu… Merakı imanına ulaştı…  İm

Bağlılık mı? Bağımlılık mı?

   Bağlılık mı? Bağımlılık mı? Sensiz yapamam dediklerimiz, bir dediğini iki etmediklerimiz,  yokluğuna dayanamadıklarımız...