Ana içeriğe atla

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Müfredatı

Bir bilginin Deneyimsel Tasarım Öğretisi müfredatına girebilmesi için dört özelliğinin olması gerekir:


Deneyimsel Tasarım Öğretisi Müfredatı


1.Tutarlılık 

Tüm bilgiler gerçek ve sahte ayrıştırması yapıldıktan sonra hazırlanır.  


Tutarlilik


Gerçek olan bilgi, tutarlılık gösterir. Yani zamana ve mekana veya kişiden kişiye farklılık göstermez. 

Bir davranış faydalıdır yapılması tavsiye edilip sonra yapılması sakıncalıdır denildiği zaman tutarsız bilgi aktarıldı demektir. Bunu asla yapmaması gerekir ancak üç yıl sonra mutlaka yapılmalıdır deniliyorsa tutarsız bilgidir. 

Tutarlı bilgi ağaçların, kayaların ve taşların yosun tutan tarafının her zaman kuzeye doğru oluşu kadar nettir. Hiçbir zaman güney cephesinde oluşmaması kadar değişmeyen özelliktedir. Gerçeklik böyle bir şeydir. 

Dolayısıyla tutarlı demek gerçek demektir. 

Tutarlı bilgi etrafındaki bilgilerle veya öncesi ve sonrası ile çelişmez. Aralarında çelişki yoktur, ilişki vardır. Ağacın yosun tutan tarafı kuzey ise zıt olan tarafı da güneydir. Güney kısım daha güneşli ve nemi olmayan kısımdır. Nemsiz bir ortama ihtiyaç olduğu zaman,  güney kısımda çalışılması daha uygun ve verimli olur. 

Tutarlı bir içeriğin kişisel yorumu olmaz. Tutarlı bilgiler tüm zamanlar, tüm toplumlar ve tüm insanlar için geçerlidir. 


2. Faydalılık

Bilginin sadece tutarlı olmasının yanında faydalı da olması gerekir. 


faydalilik

Bir bilginin faydalı olması kişinin lehine olması demektir. Her bilginin amacı kişinin dününden iyi olmasına yardımcı olmaktır. 


3.Uygulanabilirlik 

Uygulanabilirlik bir bilginin doğrudan hayatımıza geçirilebilir olması demektir. 


uygulanabilirlik


4. Anlaşılırlık

Sade ve yalın bir dil kullanır. Aktarılan her kavramın tanımı yapılır. Epistomoloji yapar,  epistemoloji kavram bilimi demektir. Kavramların gerçek anlamları açıklanır. 


anlasilirlik

Yapılan epistomolojilerle; kişi kavramların gerçek anlamlarını bildiğinde kafasındaki belirsizlikler kalkar, gerçek ve sahteyi ayrıştırabilir hale gelir. 

Bir bilgi bu dört özellikten sadece birini bile barındırmıyorsa müfredata alınmaz. Deneyimsel Tasarım Öğretisi; 

  • Kaliteli ve uzun ilişkilerin,
  • Anne babaya saygılı evlatların
  • Birbirine sahip çıkan evlatların 
  • Sadakatli eşlerin 
  • Mutlu ve tebessümü yüzüne yansımış insanların 
  • Dürüst iş yapanların, 
  • Adaletle algılamaya çalışanların 
  • Ahlaklı davranmayı ilke edinenlerin 
  • Başkasını da düşünebilenlerin 

geçmişte veya hayallerde kalmadığını söylüyor. Bugün de başarılabileceğini ortaya koyuyor.  

Çünkü gerçek bilgi tüm zamanlarda geçerli. İnsan gerçeğe ulaştığında gerçek problemlerine gerçek çözümlerin nasıl bulacağını öğrenmeye başlıyor. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangi Taraftasın?

Bu Taraf… Alışveriş üzerine alışveriş içerisinde, Oradan oraya git gel, Olmadı sanal alemde mağazaları dolaş dur, Bir tıkla sipariş ver,  Al, al, al ama doyma…   Yeni yıl geliyorrrr… Ne kadar da güzel bir zaman… Süsleyelim evlerimizi, bahçemizi, ah bir de kapımızı, Yılbaşı ağacı olmadan olmaz, Üzerinde en güzel süslemelerle… Sokaklar da süslensin, meydanlar, alışveriş merkezleri… Her yer ışıl ışıl olsun,  Sonra bol bol fotoğraflarımız olsun, Her birinde gülümseyen yüzlerimizle pozlar verelim,  Çok önemsediğimiz anılarımıza bir yenisini ekleyelim… Arka fonlara en süslü olanı seçelim… Aaa hediyeler… Onları unutmak olur mu?  Hepsini süslediğimiz ağacın altına dizelim…  En güzel paketleri yaptıralım.  Veee heyecanlı bir bekleyişten sonra,  Yeni yıl sabahı hepsini açalım… Mutlu olalım, hep mutlu…   O akşam evde mi olsak, dışarıda mı? Sonuçta yılın en önemli akşamı,  Çok özel olmalı her şey…  Belki evde kutlanır, sofrada her çeşit meze ve hindiler, mumlar, tatlılar, kuruyemişler… Belki bir o

Affet Bizi Çocuk

Şehitlerle Yeryüzü Bir…  Bayrağını dalgalandıramayan ülke… Her yer o bayrak şimdi! Her yer kırmızı ve yeşil… Her ülkede bir hareket var; amaç belli hedef belli… Kırmızı ve yeşil bir bayrak dalgalanıyor… Her ırk ve milletin elinde sağa sola kıvrılıyor…  Kırmızı ve yeşil renklerle tüm ülkeler bezendi birbirine… Çocuk, genç ve yaşlı bir arada… İnsan olan bir arada bayrakları bir, Yürüyor, yürüyor insan için, insanlık için, mahsun için… Bir yerde ki savaş, her yerde barış oldu! Yeryüzü tek bayrak oldu,  Yeryüzü ilk defa hem fikir oldu! Dil, ırk, renk ayırmadan… Çünkü orada savaş yok…  Savaş yok! Çocuklarla, Hastalarla, Hastahanelerle, Bebeklerle, Sivillerle yeryüzü hiç savaşmadı… Savaş yok! Saldırganın cinsi türü belli değil, yabancı yeryüzüne… Saldırı hayret verecek kadar farklı yeryüzüne, Bir taraf farklı insanlıktan uzaklıkta…  Ve… Yeryüzü merak etti bayrağın insanlarını,  Yeryüzü hayran kaldı bayrağın insanına, sağlam duruşuna! Hayranlığı merakına sebep oldu… Merakı imanına ulaştı…  İm

Bağlılık mı? Bağımlılık mı?

   Bağlılık mı? Bağımlılık mı? Sensiz yapamam dediklerimiz, bir dediğini iki etmediklerimiz,  yokluğuna dayanamadıklarımız...